fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Att passa barn.

Publicerad 2013-12-19 04:19:36 i Allmänt,

Så jag har nu jobbat själv, utan den förra au pairen alltså, i tre dagar. Det går bättre nu för Oliver börjar öppna sig mer för mig och det gör ju mitt jobb så mycket lättare! När jag kom hit i torsdags var det dessutom ganska kallt så då kunde vi bara leka inomhus vilket blir lite enformigt... Men nu är det ca 20 grader varmt ute så nu är vi ute så mycket som möjligt! Härligt! 
Jag träffade Salla igår, en tjej från Finland som också bor i Georgetown men hon ska snart flytta. Hon har en pojkvän som är militär här, najs!! 
På fredag får Bella och Carter jullov så de kommer också vara hemma på dagarna i fortsättningen, kul! 
Trivs fortfarande jättebra här, ingen hemlängtan än så länge. Igår försov jag mig för min mobil hade dött mitt i natten så larmet ringde inte, pinsamt... Idag hade jag sovmorgon och började inte förrän 10, i vanliga fall jobbar jag 7-16 på vardagarna och är ledig helger men denna lördagen ska jag jobba. 
Deras älsta dotter Maya körde in i en annan bil igår samtidigt som jag körde själv här för första gången i pappans bmw som jag kommer köra för det mesta,  så glad att det inte va jag!! 
Ikväll tog jag mest det lugnt, jobbade till 18.00 och hade lite diskussioner med Bella men jag tyckte jag var duktig i alla fall och hon verkar inte vara sur för hon och jag och Carter tittade på the santa clause innan de skulle lägga sig, bästa julfilmen om du frågar mig, vilket Tiffany gjorde när jag påpekade att den gick på tv häromdagen vilket ledde till att hon spelade in den till mig. Så söt! 
Imorgon är jag ledig så blir att fixa lite försäkringsgrejs och ev. träffa tomten med Oliver och Tiffany, JAGMENARWOOOW så taggad!!! På kvällen ska jag träffa en tjej från Sverige som också är au pair här i området, ska bli roligt :) 
Vill passa på att dela med mig av de visdomsord som vi fick höra samma dag vi skulle träffa värdfamiljen av au pair care "du borde klä upp dig så de vet att du ansträngt dig men du vill inte se för bra ut när ni träffas så att mamman blir avundsjuk och pappan blir frestad!" Well tur att jag inte behövt oroa mig för det, speciellt inte idag med en dunderförkylning på g och en näsa rödare än Rudolfs. Det är ju i alla fall jultider så jag passar ju faktiskt in med dekorationerna. 
En annan sak som  är lite annorlunda här, säger jag som liksom i princip bor på en åker, här är väldigt mycket hjortar! Skillnaden mellan här och mitt lilla Teckomatorp är att det här är ett bostadsområde, med massa hus och folk och bilar,men ´hjortarna springer omkring mitt i smeten precis som att de inte bryr sig ett dugg om att folk faktiskt bor här. Lite fräckt/läskigt. 
Anyways, det är all uppdatering för idag, försökte lägga upp bilder men det klöddade så jag sket i det, lägger upp imorgon istället! Puss och kram skumbanan 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ana

Publicerad 2013-12-19 09:37:30

Ååååååh vad jag blir avundsjuk när jag läser detta Fanny!!! Living the american dream...?! Kramis <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela