fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Från mammasaknad till hemlängtan till så-glad-att-jag-är-här

Publicerad 2013-12-25 05:01:43 i Allmänt,

Så om vi börjar med söndagen(jagvetjagsugerpåattuppdateramengudlåtmigvajagskabättramig!!) så blev det en massa klödd och inget trail of lights, fick dock chansen att återhämta mig totalt så att jag nu är helt frisk från min förkylning, skönt!!
   I måndags jobbade jag, ja jag jobbade, nej jag var inte ledig, ja det var pinsamt, ja Tiffany fick väcka mig, nej nu pratar vi inte om det mer. Så anyways, jag jobbade och på kvällen åkte jag in till the domain som är ett stort shoppingområde ungefär 30 min bort från mig och träffade fyra svenska au pairer, Helena, Emilie(som bor i mina värdföräldrars gamla hus, sjukt roligt sammanträffande), Michaela och Rebecka, så mysigt! Åt italienskt, servitören försökte ragga med hjälp av raggningsrepliken"have you seen my calculator? Are you sure? okey I'm keeping an eye on you! And hey, if you see it, just wave and I'll be there!" Så sjukt kul/pinsamt. Tror han var full. Fast i och för sig vem kan klandra honom, jag hade också raggat på mig om jag var han. 
   Sen missade jag tiden jag skulle vara hemma, återigen pinsamt. Fick mig att hela dagen igår sakna mamma som in i för jag hade en väldigt intensiv dröm om henne och hennes fina kramar <3 
   Idag vaknade jag, det är julafton, skypade med familjen + mosters familj i nästan en timme och även om det var en härlig start på morgonen så kom jag ut, började jobba och bara kände mig helt slut i huvudet, ville bara sova och ta ett lååångt bad. Vilket jag förresten har möjligheten att göra nu för farmorn och farfarn är här och det betyder att de har mitt rum och jag har barnens... Men jag klagar inte av uppenbara själv(det är bara fyra dagar +BADKAR). Jag hade i alla fall hemlängtan som in i, trots att jag samtidigt var glad att jag slapp det svenska julfirandet. Efter att ha jobbat övertid medan familjen var i kyrkan(men jag försov mig igår omedvetet så det var helt rättvist) började kaoset med mat(FINALLY) även om det bara var soppa och förrätter men det var kalas! Sen började julklappsöppnandet, jag var helt inställd på att man inte alls firade idag men det gjorde man och det var de flesta julklapparna som öppnades idag, imorgon har ju tomten varit här när vi har vaknat så då är det nya under granen, spännande!
    Blev så glad över att alla tänkt på mig och över familjens värme under kvällen så plötsligt känns allt superbra igen! Härligt! Imorgon ska jag till kyrkan(familjen har letat upp en luteransk kyrka till mig, ville inte vara oartig och säga nej + det är faktiskt tradition och så är det ju julklappsöppning igen. Längtar efter att få äta kalkon!
    Idag kom förresten julkapparna från min familj, åh gud så glad jag blev, de skickade dem för typ två veckor sen så kom dem just idag, på julafton! Finaste var ändå från Tuva, förstår inte vad jag gjort för att förtjäna min lilla ängel till syster <3
    Nu har det tagits många bilder de senaste dagarna och vissa är dåliga men vill mest bevisa att jag har ett socialt liv liksom. Så nu kommer det!  
Nej men titta, en egobild till, oj så glad jag är!
 
Coolaste katten ever, sitter och ser helt avslöjad ut när han är på toa. 
 
Bella dekorerade en sida, Carter den andra och jag satte ihop huset. Ja jag vet att det är sönder och snett men det är faktiskt inte mitt fel! Okej lite var det.
Middaaaagg med tjejerna, sjukt mysigt!
Hur Oliver gungar, sötnöt
Julväder!! Klagar inte!
Köpte en sån här till farmorn och farfarn, fick mig att tänka på mina föräldrar eftersom jag fick en "angel of wishes" i födelsedagspresent av dem, samlar ju på änglar sen ja... typ födseln
Familjen öppnar julkappar, skalet med bilder på var julklappen från Tuva, FINIS <3
 
Gulligaste Oliver när man säger "what does the hulk do?" och han bara "SMASH" och slår ner händerna i golvet, så fick han den här i julklapp, så söt.
 
Julklapparna från idag, så glad för allt!

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2013-12-25 10:27:33

Häftigt skypa igår...
Trodde det var jag på skalet från Tuva, bilden längst ner till vänster ... Undrar om du inte fått den mesta skönheten av mig ....
Ligger kvar i sängen. Vera slår på sin gitarr , kan inte urskilja vilken låt.. En julklapp.. Jag har nog varit rätt snäll. Fick lotioner från body shop , en kudde träningshandskar, ett egen gjort hjärta i tyg( Inez) fina teckningar , älskar dig skrivet, av Vera och sen vann jag typ ett par kilo godis i julklapps leken o en eltandborste.. Tandborsten bytte Vera till sig( hon som vann godiset förresten... ) att hon bytte till sig tandborsten mot hennes godis.. Det du... Nu ska jag upp till mina barn... Kram på dig o var rädd om dig ... Och... Sov inte över dig!!! Ha ha

Postat av: Moster

Publicerad 2013-12-25 10:27:36

Häftigt skypa igår...
Trodde det var jag på skalet från Tuva, bilden längst ner till vänster ... Undrar om du inte fått den mesta skönheten av mig ....
Ligger kvar i sängen. Vera slår på sin gitarr , kan inte urskilja vilken låt.. En julklapp.. Jag har nog varit rätt snäll. Fick lotioner från body shop , en kudde träningshandskar, ett egen gjort hjärta i tyg( Inez) fina teckningar , älskar dig skrivet, av Vera och sen vann jag typ ett par kilo godis i julklapps leken o en eltandborste.. Tandborsten bytte Vera till sig( hon som vann godiset förresten... ) att hon bytte till sig tandborsten mot hennes godis.. Det du... Nu ska jag upp till mina barn... Kram på dig o var rädd om dig ... Och... Sov inte över dig!!! Ha ha

Postat av: Du vet vem

Publicerad 2013-12-30 13:23:13

Pax för backman-boken. (Saknar dig.)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela