fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Julafton i USA

Publicerad 2013-12-26 05:39:07 i Allmänt,

Så firade jul med familjen idag, mysigt! Blev först väckt av en uppspelt Bella som bankade på min dörr och skrek "We're going to open presents, COME ON FANNY" så upp och se allas glada miner, det är dock mest Oliver som får den där solklara glädjeblicken när han öppnar något, både Carter och Bella ser nästan rädda ut när de ser vad som är i paketen men sen springer de direkt iväg och leker med sina nya grejer så de har bara fullt upp med alla presenter för att hinna se glada ut haha. Underbara ungar. 
    Efter detta blev det skype med familjen igen som drog ut på tiden(fick veta att mamma grät när hon fick mitt halsband, gullemamsen) vilket gjorde att det inte fanns tid för skype med min saknade farmor så får hoppas att det blir tid till det imorgon! Blev en snabb frukost innan det var iväg till kyrkan där folk bara var SÅ trevliga, stormtrivdes! Prästen hälsade mig så välkommen och en äldre dam kom fram och presenterade sig och sa välkommen och sen bara "I hope you'll come back, I'll be looking for you honey!" så söt.
   Sen blev det hem och jobba, hade verkligen ingen lust idag och allt var osynkat, ingen lunch eller vila för Oliver var helt överlycklig över sina julklappar och ville leka med allt samtidigt. När han sov middag fick jag undan allt snabbt och tänkte att jag skulle ta det lite lugnt men då ville Bella att jag skulle följa med henne ut när hon körde sin nya barbiebil(japps. det finns på riktigt. Väntar fortfarande på min). 
   När mitt pass äntligen var slut ville jag bara sova men klockan var sex, maten var snart klar och en otålig Bella ville att jag skulle leka med henne nu när jag inte behövde passa Oliver mer. Så inte mycket vila. Fick dock en gudomligt god middag bestående av kalkon, prime ribs, sweet potatoes med någon marschmallowröra, sött men gott, green been stew eller vad det hette, också riktigt gott! Fick ett glas rött vin till maten så det kändes extra lyxigt! Familjen är verkligen så himla trevlig och rolig. 
   Det visade sig snart att det var tradition att spela upp "en julsaga" på kvällen, fick en liten biroll mest för att jag behövde filma och inte ville göra nått haha, tråkmåns. Filmade en liten snutt på slutet när mr Scrooge får besök av the ghost of christmas yet to come men den gick inte att ladda upp här, så roligt vi hade! Riktigt fin familjetradition!! 
Nu chattar jag lite smått med min fina Linnea, känner att det är dags att skypa med henne snart. På lördag blir det förhoppningsvis bio med Maya och Colton, hennes pojkvän, ska äntligen få se the hobbit!!! Som jag längtat. Blir nog bio med lilla Bella också nån dag tänkte jag för hon fick i princip bara karaktärer från filmen frozen i julklapp så känns som att jag måste se den och hon ville gärna gå med mig, mys! 
Nej, nu blir det nog badkar och sen sängen, börjar inte förrän 11.00 imorgon men slutar 21.00 så behöver min skönhetssömn(ja jag vet att man måste vara en skönhet för att det ska kallas det. nej det är inte kodord för en plastikoperation.) godnatt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela