fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Sjuk men nästan frisk, ensam men ändå inte

Publicerad 2013-12-22 23:05:26 i Allmänt,

Så. Har varit förkyld i flera dagar, sov 13 timmar inatt för det är det enda botemedlet jag känner till. Medan jag börjar bli bättre så börjar alla andra i familjen bli sjuka, tråkigt som in i. Älskar dock att jag kan gå in på mitt rum, låsa dörren och spendera hur lång tid som helst framför tvn med över 600 kanaler. Lyx deluxe.
   Eftersom jag börjar bli frisk så ska jag börja gymma på min fritid nästa vecka, har ju gratis gymkort här så det är skönt. Istället för att skippa pass helt på ett sånt här litet gym så finns det ett rum med en tv där man kan välja pass så dyker där upp en instruktör på tvn=yoga!! Sjukt taggad. Eller ja mest sjuk just nu men snart taggad! 
     Är ledig både idag och imorgon och verkade imorse som att dagen skulle spenderas i sängen i brist på annat att göra då jag inte har lärt känna så mycket folk här.I fredags var jag ute med fyra andra tjejer, två svenska au pairer, Salla från Finland och en utbytesstudent från Joensuu, så sjukt roligt!! Hade en toppenkväll men visste att de flesta skulle vara upptagna idag så var inte lönt att fråga dem om de ville hitta på något. Men en annan au pair som jag inte träffat innan skickade precis och frågade om jag ville med dem till the trail of lights ikväll som är lite som en parad av julljus så nu löste ensamhetsproblemet sig också! Nu ska jag bara lösa det med en bil också, vill helst inte köra deras minivan till centrum.... Hmm... Men huvudsaken är att jag har nått attgöra!!
    I övrigt saknar jag att ha en hund, riktigt mycket. Saknar min lilla Ebba. Meneh har upptäckt att jag bor typ tjugo minuter från en militärbas så är nöjd med det, jag vet var jag ska spendera min fritid i fortsättningen, mums! 
Har lite problem med min dator(den är värdelös men hade jag inte fått mycket uppskattad hjälp innan jag åkte så hade den nog inte funkat alls) så funderar på att köpa en ny här trots allt. Det är mycket billigare och tydligen kan man fixa en inställning så att jag kan använda å ä och ö trots att det är engelskt tangentbord. 
Fick i övrigt aldrig träffa tomten.... MEN min lille plutt till bror fick sitt körkort i torsdags, blev så sjukt glad för hans skull!!! Synd att jag inte var hemma så jag kunde fira honom bara men får väl skicka ett litet kort när jag vet var postkontoret ligger. 
Anyways, saknar brudarna där hemma lite...Pyttelite... Verkligen asså extremt lite. Mmm.... 
Nu: bilder 
Love of my life
Lekte tillsammans på studsmattan
 
Lunch med familjen
 
Mys till bubble guppies
 
Olivers typiska lunch
 
Så fruktansvärt dålig på att ta egobilder men här är två. Lär inte komma så många fler....
 
Endast i USA sätter man renhorn på bilarna... 
 
Ute på promenad, mycket spring i benen!
 
Lite bilder från insidan av huset, älskar att julgranen är full av dekorationer som barnen gjort själv. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2013-12-23 01:00:50

Typiskt bli sjuk när du kom dit. Nog mycket för allt innan, spänning mm släppt. Kul du så smått börjar få lite kontakt med andra. Njut livet o lär dig språket o ta in allt... Ska sova nu. Jobbar imorgon sen ska vi ju till Camilla på jul afton. Först Kalle anka hos Lenita ... Kram på dig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela