fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Mission accomplished

Publicerad 2014-02-07 22:39:48 i Allmänt,

Så jag har varit dålig på att uppdatera mest för att det inte har hänt så värst mycket den senaste veckan. Med både Salla och Rebecka borta har jag ingen nära mig som jag kan hänga med på vardagarna, de andra bor så långt borta. Lyckades ta mig iväg till en lunchdejt med tjejerna i downtown Austin i lördags men blev efter en liten händelse på facebook så pass uppstressad att jag fick ett kort anfall av mitt kära magsår och åkte hem efter ca två timmar, la mig i sängen och glodde på Annie istället. Det funkar alltid när man är nedstämd. 
    Denna veckan har jag spenderat tre kvällar på gymmet, asnajs. Eller ja lite sådär känns det när man är enda tjejen på gymmet tillsammans med massa muskulösa killar som tror att det här med att vara vältränad innebär att du bara tränar din överkropp. Det gör det inte. De pressade i alla fall x antal mer kilo än vad jag satt med som för första gången hoppade av från crosstrainern efter tjugo minuter och körde lite styrketräning. 9 kilo klarade mina små kycklingarmar. MEN man måste ju börja nånstans, eller hur? 
    Lästa klart "hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann" i helgen, galet rolig. Nu har jag dock inte tid att läsa för jag pluggar till körkortet här. Visade sig att istället för att ta teoriprov(vilket blir svårt för mig som inte kan miles och detdära) så ska jag plugga sex timmar online. Emellanåt kommer där upp en ruta med ett nummer jag måste ringa, där jag ska läsa några siffror så att de kan verifiera att det är jag som läser. Inte jättesvårt men inte jättekul heller. 
   Verkar bli en weekend till South Padre bokad till spring break, askul! I tisdags försökte jag mig i övrigt på att posta min brors brev igen. Tryckte in adressen på gpsen och cirkulerade sedan runt platsen där det skulle vara i en halvtimme innan jag fick ge upp för det var ändå stängt. Vem stänger klockan fem en vardag liksom.... Kom hem och beklagade mig igen och då visade sig att postkontoret alltså inte låg i Leander utan på Leander road. När jag begav mig dit på onsdagen låg det alltså tio minuter från mitt hus. KUL. Men det jäkla paketet är skickat så jag är väl nöjd antar jag. 
   Fick jobba en dag extra förra veckan så har haft både onsdag och idag ledigt, ska vara ledig söndag också. Riktigt skönt! Utnyttjar dock inte min lediga dag så bra, skypade med min farmor imorse(okej det var en bra start på dagen, bäst är hon) men sen dess har jag spenderat dagen framför min mobil och kollat på serier. The Originals och Reign har mig i ett fast grepp just nu. Har även lovat en "Bella-night" ikväll så hon och jag ska baka muffins, kasta gosedjur och kolla barbie, hon fick bestämma. Hon har räknat ner hela veckan och knackat på min dörr tre gånger idag för att lägga till smådetaljer i planerandet. Söt unge, hon gör mig glad. Ska även se Frozen igen snart med Carter, första gången vi gör något själv och jag är sjukt nöjd med mig själv för att jag lyckades få med honom! Plus filmen äger så. Oliver blir bara sötare och sötare varje dag, häromdagen blev han överlycklig när katten hoppade ner från mitt knä och skrek "yayyy my seat" och hoppade upp i mitt knä haha. Han har även börjat skrika "Fanny I neeeeeeeeed you" när han vill att jag ska komma haha. Såååååå söt. 
     Katten har i övrigt blivit min bebis här, Var jag och Oliver än går och leker kommer han max fem minuter senare, sitter jag ner hoppar han upp i mitt knä. Förra helgen duschade jag, fixade till mig för sängen och gick och la mig, då hade min dörr varit låst i över en timme. Plötsligt hörde jag massa konstiga ljud och vips så kom katten upp från under sängen haha, gud vet hur länge han legat där och väntat! Han gör så förvånansvärt ofta, vilket kan vara skönt ibland. Häromdagen var jag riktigt trött och nedstämd och stod framför sängen och funderade på vad jag skulle göra när jag kände en mjuk tass mot min fot. Han kom inte fram men han visade liksom att han var där, så gulligt. Sen att han bits mycket är inte lika gulligt, dock har han bara en tand... Men den är jäkligt vass. 
   Kämpar med att sluta säga Oh my God till allt för barnen får problem i skolan om dem säger det, de går i en katolsk privatskola så Tiffany vill inte att jag säger det så att Oliver snappar upp det innan han börjar skolan, fullt förståeligt! Försöker innerligt att sluta men det är svårt, har ju sagt det i flera år,... Men men!
   Imorgon jobbar jag igen, sen är jag ledig söndag så då blir det förhoppningsvis skype med familjen och gym igen. Trivs så bra där. och här. Känner mig verkligen som en del av familjen och den här veckan har allt flytit på så himla bra! Nu kan bara värmen komma också, tydligen har man ju den kallaste vintern på 100 år i USA just nu, det är  ju bara så himla typiskt. Det var en av anledningarna till varför jag ville komma ifrån Sverige, så himla trött på vintrarna och kylan. Men det försvinner förhoppningsvis snart. 
 
Olivers favoritgrej med att bada är att efteråt får han ta på sig sin aphandduk och leka apa. 
Såhär kände jag mig när jag kom hem på lördagen med magsår. Tur Annie finns
Superbowl!
Fina brev från familjen
Man hittar lite skumma saker i trädgården här, här har vi resterna av en hjort
För dem av er som inte spenderat er uppväxt med att gå runt i skogen och leta djurbajs med era mammor så kan jag informera er om att detta är hjortbajs och denna bilden är nog bara intressant för dig mamma
Hjortspår 
Lär Oliver lite om naturen / djurbajs
Gissa om han är mallig över sina nya skor haha
Hittade den här i min bokhylla, känns som det är ödet att jag valde denna familjen, detta är typ min favoritfilm
Mamma Skickade denna bilden på min lilla bebis därhemma, dör så fin hon är. Vill bara pussa henne
Sen har vi ju det där med dejtingsajten... Har fått en hel del intressanta mail där men den här fick mig bara att tänka på alkohol haha.... Sup? Ja tack gärna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela