fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

What a wonderful life

Publicerad 2014-02-14 00:48:04 i Allmänt,

Asså. JAGBARAÄLSKARALLTJUSTNU!!!! Jag har det så jäkla bra. Känner verkligen att jag börjar bli en del av familjen här hemma vilket är awesome. Tränar både med Maya och själv, går inte två dagar utan att jag går till gymmet. Eller ja kör, som man ju gör här i USA. Trots att det ligger två minuter bort med bil, dvs. ca 10 min gångavstånd om du går i min fart dvs. långsamt. 
   I lördags, åh så bra lördagen var. Vi möttes upp på en restaurang utanför Austin, jag hämtade upp Emelie efter så mycket bilköer att jag fått motorstopp två gånger, när vi kom fram hade Helena och Sanna redan ätit upp sen länge... Men jag beställde en pastarätt(okej det var bolognese men den var inte god så det räknas inte som ett tråkigt val) och sen blev vi tilltalade av en relativt full kvinna och en väldigt full kvinna, den senare slutade inte prata med oss om hur söta vi var och hur hon inte skulle bry sig om vi drack alkohol eller inte(vilket vi då inte gjorde) för vi va inte hennes döttrar men vi skulle va försiktiga... Till slut sa hennes väninna till henne att nu får det faktiskt räcka, tjejerna börjar bli obekväma. Så då slapp vi äntligen sitta där med våra ansträngda leenden och återgå till att ha kul igen. Vi begav oss iväg till något som hette "midnight rodeo" som var en country klubb där det spelades country musik och dansades linedance. Vi spelade biljard ett tag och kom fram till att jag är fullständigt värdelös på det och sen kom där en Keshalåt i högtalarna. Jag dansar i princip aldrig nykter(lovisa desirée linnea, sofie, ni vet vad jag precis refererade till hehehehehhee) men fyfan va kul det var! Det är en så himla skön känsla att vara här, på andra sidan jorden och verkligen kunna skita i vad alla tycker! Vi körde robotdans och Emelie trillade mitt på golvet och jag tror inte jag skrattat så mycket på länge! I LOVE IT!!! 
   Söndagen väntade jag på att få skypa med min familj men det var upptaget med ett nytt fenomen för mina föräldrar, "träning". HMMM. Aja Emelie kom och hämtade upp mig och mitt kaffe och vi körde mot Barton Creek och tusan vad vackert det var!! Så skönt att ha 25+ grader och bege sig ut och hika, vi utnyttjade verkligen vädret. Där var galet många hundar överallt som sprang fram till mig och pussade mig hihi. Samtidigt som då Sanna sa "nonononono" för hon gillade tydligen inte hundar... Skum tjej den där, men hon är ju finsk så. Vi gick i alla fall 19 km och fikade vid ett mysigt litet vattenfall. Jag var hemma i ungefär en timme sen kom Maya hem och vi stack till gymmet, blev inte mycket vila den dagen! 
   Veckan som den är har gått fort, imorgon är det alla hjärtans dag och det blir ev. en mysig middag med Emelie och Helena efter jobb. Ser jättemycket fram emot imorgon, Tiffany har förberett små påsar som hon ställt upp på¨den öppna spisen till oss allihopa, det är så kul att se hur stort det är här! En av mina favoritdagar har det alltid vatt men det är lite roligare när det är såhär stort. 
   Såg i övrigt ett intressant par i´på gymmet igår, en riktigt muskulös kille(i alla fall på överkroppen, missat nedre delen av kroppen) som tränade med sin tjej och tjejen stod bredvid honom när han lyfte och varje gång han klarade ett set så började dem grovhångla. Tänkte säga till Maya hur konstigt det var men hann inte mer än komma utanför dörren förrän hon bara "OMG DID YOU SEE THAT COUPLE that was sooo weird!" haha asså den tjejen läser mina tankar hela tiden. 
  Kan i övrigt inte kissa i fred här har jag upptäckt, så fort jag går på toa står antingen Oliver och skricker "FAAAAANNYYY" utanför och rycker i dörren, eller så sitter katten och krafsar på dörren och jamar. Inte lätt att vara såhär eftertraktad alltså.... 
Ja det var nog allt för denna gång, tror inte det händer något roligt i helgen för jag jobbar länge på söndag. Ska shoppa present till Carter med Bella på lördag och sen ska jag till nått ställe med Maya och Colton, inte superspännande men det ska bli kul ändå! 
 
Cupcakes!!
Såg en skunk! den var söt! men den ville inte fastna på bild...
Inte alltid lätt att plugga teori till körkortet med den här katten... 
En typisk målarstund med Oliver, försöker lära honom lite matte och alfabet och siffror och hela den faderullan
Valentine's dayyyy 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela