fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Det finns en gud och han gör awesome gym!

Publicerad 2014-01-03 05:33:14 i Allmänt,

 
Så. Börjar från början då eftersom jag varit dålig med den här bloggrejen i veckan. I söndags hade jag ju migrän hela dagen, när jag äntligen kom ut från mitt rum sken Oliver upp och ropade "Faaaanny!" gjorde mig väldigt glad! Han är för övrigt det gulligaste barnet på jorden som klippt sig i veckan, riktigt sött! Eftersom alla au pairer flydde från mitt område inför nyår så spenderades dagen först med jobb och sen med värdföräldrarna, champagne och massa mys! Trivs bara bättre och bättre här. Har hittat på mycket med Maya, den äldsta dottern, senaste tiden och vi klickar sjukt bra, skönt att ha en tjejkompis som inte är ett dugg ytlig.  
   I onsdags var det Olivers födelsedag, två år!! Och han fick en massa "trucks", bästa han vet!  I samband med att han har blivit äldre har han också bytt ut sitt favorituttryck "tiny poo poo" mot "shake your booty" som han säger på det gulligaste sättet eveeer. Hade en underbar dag med massa mat och tårta. Barnen här var underbart söta och föräldrarna var trevliga, träffade till och med en mamma som bott i Sverige i åtta år, i Rydebäck! Vad är oddsen liksom?? 
   Men det viktigaste i veckan hände nog idag. Känt senaste tiden hur trött jag varit trots att jag sovit mer än nödvändigt vilket beror på att jag inte tränat alls på överlänge, blir andfådd av att gå ut med Oliver vilket är galet pinsamt.... Tränade inte mycket hemma innan för jag jobbade väldigt mycket på Konditori Kringlan i Kävlinge innan jag flyttade( har du inte varit där, åk dit och handla kakor, dödligt goda!) och där var alltid folk så jag fick liksom träningen gratis där. Idag tvingade jag dock med mig Maya, eller ja jag frågade och hon sa ja direkt, till gymmet och det var awesome! Det var inte litet någonstans plus på alla crosstrainers, träningscyklar och löpband finns en liten skärm framför där man kan kolla på tv, hur ballt är inte det??! Ja jag vet jag är lättimponerad.... Är i alla fall sjukt glad att jag äntligen kom iväg till det jäkla gymmet som är fem minuter ifrån mitt hus och gratis... 
   Idag hade jag i övrigt en riktigt chill dag, började åtta och vid halv tio kom Tiffany ut och sa att vi alla skulle åka till akvariet, så blev att packa ihop alla saker och åka dit, faktiskt riktigt roligt och man kunde klappa fiskarna! Fräckt. Vi var inte hemma förrän vid två och då fick Oliver gå rakt in till sängen och sova vilket han gjorde till fyra. 
     Under tiden lekte jag med Bella och hon var bara för söt. Först sa hon att hennes pappa en gång sagt att hon hade pojkvän men " I didn't have a boyfriend! I mean I told him I liked Marco but he's not my boyfriend! I mean we ARE going to get married but he's still not my boyfriend" "What you've already decided that you're marrying him?" "yes?" "well does he know that?" "Uhm yeah? And we're gonna have two children and he's gonna name the boy and I'm gonna name the girl!" Well alrighty then. Sen frågade hon vem jag skulle gifta mig och när jag sa att det förmodligen blir någon kompis, eftersom hon ställde kravet att det måste vara någon jag känner redan, så sa hon att det kan ju inte vara en tjej,på vilket jag svarade att vissa faktiskt gifter sig med tjejer även fast jag inte tänker göra det så sa hon " what. Of you marry a girl then there's gonna be a lot of children everywhere" "what do you mean?" efter mycket om och men visade det kom hon fram till förklaringen "well since only girls can get pregnant then they will both have kids and then there will be a lot of them!"  Återigen, söt. 
    Har under min korta tid här observerat att det i princip bara är mexikanare som jobbar i området, städerskan, folket som fixar kaminen, folket som bygger husen osv. När vi skulle få vår air condition fixad var här mexikanska arbetare hela dagen och när de var klara och påväg ut ur huset var jag ute och lekte med barnen och jag SVÄR på att den ena arbetaren svarade i sin telefon med "tortillas". Först tänkte jag att jag måste hört fel men sen tittade Bella storögt på mig och viskade "did he just say tortillas?" haha must have! 
    Ja det var nog allt för denna gången, är ledig lördag och söndag så har gott om tid att bruka allvar med min träning, skönt! Hoppas även folk börjar återvända hit så jag kan ha ett socialt liv igen! På söndag blir det bio med Bella, ska se Frozen, hon sa att hon kunde se den med mig men "in ten days!" så har räknat ner dagarna. Blir kul att umgås lite bara vi två, hon är definitivt den mest svårflörtade av barnen! Emellanåt... 
Anyways, ska bli bättre på att uppdatera! Btw på lördag ska här vara 18 grader, längtar! 
Såhär ser det ut ner Pekoosh kramar en när man håller honom
Äntligen lyckades jag fånga en hjort på bild, älskar hur den bara "what the hell is she doing there?"
Mayas nyårslook. Så snygg. 
Såhär ser det ut när Bella kör runt med Oliver i sin barbiebil, gulligaste ever
Våra nyårsmaskar, som aldrig torkade. 
Söt tvååring, han tittade av någon anledning på mig med en förskräckt blick hela tiden när alla sjöng för honom
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela