fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Det flyter på. Typ.

Publicerad 2014-01-15 20:11:00 i Allmänt,

 Okej. Så jag var sjuk hela helgen, därav blev uppdateringen lite sådär icke existerande. Men fredagen var awesome. Den var verkligen sjukt bra. Tror inte jag skrattat så mycket sen jag kom hit och då var jag ändå galet hungrig största delen av tiden, den andra delen var jag kissignödig och letade efter lämpliga buskar. Det är inte ofta jag har kul i såna situationer men nu hade jag det. OCH JAG SÅG TVÅ COWBOYS!!! Mitt i downtown Austin, kom ridandes på sina hästar. Så japps... nu har jag sett det. Såg faktiskt fett mobbat ut så hela det här "save a horse ride a cowboy" känns lite sådär nu. Jag var inte hemma förrän ett på natten och då började jag känna av mina sjuksymptom, sen sov jag i princip bara resten av helgen. 
 I söndags blev det dock skype med både farmor och familjen. Familjens dilemma just nu är huruvida man ska göra som mamma vill och beställa en specialdesignad hundsäng till vår äldsta hund för 1300, eller fortsätta använda den som pappa  byggt till honom. Mamma blev inte glad när jag var på pappas sida.Sen blev Tuva uttråkad för jag frågade ut henne om killar(hon har lagt ut en massa mystiska kärleksquotes på Instagram men det var tydligen för att "alla gör ju det") och varför hon tog egobild på mitt rum(hennes var tydligen stökigt...) 
  Berättade jag förresten att jag skypade med min lillebror förra veckan? Well I did och det i princip första han gjorde var att berätta att han kokade ägg. 
"japps.... Så... hur länge ska dom koka?" 
"haha ja det beror ju på hur du vill ha dem, löskokta, mellan eller hårdkokta?" 
"Mm.... Jag vill ha dom på mackan" Wow smart kille där haha 
Fick i alla fall upp och jobba på måndag som vanligt vilket är så härligt när man jobbar med Oliver, världens sötaste! Han har börjat gå på pottan nu, första gången med mig i fredags... Vi har kämpat med det ett tag men den här gången sa han själv att han behövde kissa så jag sa att han inte fick bada i badkaret innan han kissat vilket gick sådär. Tillslut tänkte jag att han vet ju inte hur man gör och han måste ju vara kissignödig så jag sa " look you got a lot of pee in your tummy see" och tryckte på hans mage för att han skulle känna hur kissignödig han var. Ooooch så löste vi det problemet för då kissade han ju automatiskt och tittade chockat på mig för han fattade ingenting haha! Aja jag tar ändå åt mig äran och tycker att det var bra jobbat av mig! 
Igår lagade jag mat till barnen eftersom Tiffany och Randy går på en "cleanse" så de äter inget utan dricker speciella juicer i tre dagar. Blev finsk makaronilåda men inte smakade den som mammas inte. Köttet här är verkligen annorlunda från köttet hemma. Och ja sen var det ju händelsen med handduken...
Så för att förklara det här med handduken måste jag först förklara det här med min värdfamiljs kastruller. Det går inte att ta i handtagen när maten är klar, vilket jag ju är van vid. Och eftersom mitt minne är som det är och jag redan bränt mig X antal gånger så la jag en handduk framför kastrullen så jag skulle se den och komma ihåg att använda den när jag skulle hälla ut vattnet. Nu är det ju dock såhär att vi därhemma har vad jag kallar en "normal spis" och vi här i Texas har en "onormal spis, sån med eldlågor". Jag tror inte jag egentligen behöver förklara vidare mer än att någon skrek "Fire" Oliver började skrika, Randy fick slänga ner handduken snabbt som in i i vasken och hälla vatten och det var förmodligen sista gången jag får laga mat här...
Sen hämtade i alla fall Salla upp mig för ännu en av våra flummiga kvällar. Försökte oss på att skicka post men det gick sådär. Sen spanade vi på snygga killar(eller ja jag eftersom hon redan hittat Bruno Mars kusin...) och shoppade massa, hittade alldeles för mycket! Alla butiksbiträden i klädbutikerna påpekade hur fin min (3 år gamla) tunika var och varje gång de sa något blev jag generad för jag visste om att jag hade fläckar på den... Som vilken annan normal människa som helst så reagerade jag ungefär likadant varje gång jag fick en komplimang "Awe thanks *tittar ner* oh no it's dirty! when did that happen? Oh wow" haha Salla tyckte jag var pinsam men ;) Fick även lära mig att i Finland sätter man ut sina spädbarn i snön när dem ska sova för att de "sover bättre där" tjaaa det tvivlar jag på men det förklarar ett och annat! När Salla släppte av mig var jag fortfarande lite fnissig på ett sådär himla tjejigt vis så jag skuttade upp för gräsmattan och fram till dörren och när jag skulle öppna insåg jag att det var fel hus... Så då fortsatte jag fnissa ännu mer och skuttade himla diskret tillbaka och över till andra huset där jag då bor. Hoppas grannarna sov..... 
    Har även skaffat Tinder, en typ dejtingsajt men ändå inte, eftersom alla au pairer jag träffat har det och säger att jag måste skaffa det.... Det går i princip ut på att du lägger ut en liten text om vem du är och ett par bilder, så bläddrar man igenom alla profiler i ens närhet, gillar man inte profilen trycker man kryss, annars hjärta och om den man gillar gillat ens egen profil så har man alltså matchat och kan börja prata. Nu sa jag från början att jag inte är bra på sånt här med internet och sånt. Så efter fem minuter på sidan hade jag matchat med en tjej som hette Mindy. Hmm.... Detta är i alla fall enbart en social grej, alla ni därhemma behöver inte få panik, jag tänker inte bli kär och stanna här! Bara kul att träffa nytt folk, trots allt därför jag är här! Att det sen råkar vara killar(eller ja borde va det om man gör rätt) är ju bara ett plus! 
Ja bilder blev det inte så många, men här kommer några i alla fall! 
Georgetown påminner mig om Spanien faktiskt, sjukt mysigt! Många örnar (mamma)
 
Tattooooos!!
BÄSTA TRÖJAN EVEEER!!!!
Skummaste katten ever..... 
Vad jag spenderar 77 dollar på... Känns dumt nu i efterhand... Här kommer lite bilder på mitt rum!
       
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym new yorkbo

Publicerad 2014-01-25 16:06:26

HALLÅ! Ditt största fan börjar få abstinens efter nya inlägg! 10 dagar sen sist!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela