fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Personen bakom postsystemet här är uppenbarligen en komplicerad människa

Publicerad 2014-01-29 01:11:55 i Allmänt,

Så jag är irriterad. Jävligt irriterad. Det där med att jag bara sovit två timmar inatt hjälper väl visserligen inte med humöret men likväl är jag irriterad, ordentligt dessutom. Min bror tog, som jag tidigare nämnt i ett av mina oerhört sällsynta inlägg, körkort kort efter att jag anlänt i mitt nya hem. Så den här stolta storasystern tänkte att bara för att jag inte kan fira med honom så betyder det inte att jag inte kan fira honom. Så jag passade på att fixa lite gratulationssaker för att ja, gratulera. 
   Nu är ju dock fallet så att detta var snart två månader sen(jo mamma det är snart två månader sen jag åkte) och jag har fortfarande inte skickat det jävla paketet. Varför? Jo tro inte att jag inte försökt! Jag har minsann begett mig till postkontoret minst en gång i veckan när jag väl haft tid och tromigfan att det jävla postkontoret varit stängt varenda gång. Första gången en vardag. Var där vid sex och det visade sig att man stängde ner sin oerhört komplicerade verksamhet halv sex. Så, smått irriterad över att jag inte åkt tidigare, begav jag mig hem igen. 
   Nästa möjlighet jag fick var på en lördag. Visade sig att man har andra öppettider på helgerna. Kunde man ju kanske lista ut. Om man nu haft tid att sitta och lista ut såna saker. Vilket jag faktiskt inte har. Har faktiskt bättre saker för mig, speciellt på lördagar. Faktiskt. 
    Sååååå en tid senare försökte jag mig på det igen, tvingade Maya att följa med och begav mig dit precis innan halv sex pga diverse förseningar och gymplaner. Kom dit. Stängt. HURÄRDETTAMÖJLIGT??? Jo klockan var då exakt 17.31. Arg, besviken, ledsen, frustrerad var jag ovanligt effektiv på gymmet. Så något positivt kom väl av de där jävla öppetiderna.  
    Nu kommer vi då till mitt säkra kort, Salla. Hon hade ju skickat paket hem till Finland så hon visste ju hur man gjorde och var man skulle vända sig. Satte mig hyfsat belåten med mig själv för att ha kommit på idéen att utnyttja min bastuälskande vän för att äntligen skicka min lillebrors paket. Efter ofantligt många ursäkter via facebook över att det fortfarande inte anlänt. Kommer till poststället som visar sig vara ett fixasjälvbetalaiautomat-ställe. Efter mycket pillandes på den där satans automaten kom den äntligen fram till att mitt paket var för tungt för att skickas internationellt via automaten som skulle hjälpa mig skicka internationellt. Hänvisar till ett postkontor. SOMOMJAGINTEFÖRSÖKTDETREDAN!!!!!! Suck. 
   Så kommer vi till idag. Dagen D. Idag skulle det ske. Det var välplanerat, hade vanliga vykort som också skulle skickas färdiga och jag begav mig klockan kvart i fem, alltså med god marginal, till det ökända postkontoret. Kommer in, ler lite sådär besvärat och säger att jag behöver hjälp att skicka ett paket, till Sverige. På vilket den där besvärade och obekväma mannen bakom disken svarar "oh then you have to go to a post office to send international". JAHA?!!! Varfan är jag då??? Sist jag kollade står det fett stort på dörren att det är ett postkontor. Sväljer min amerikanska impuls att stämma den obekväma typen för falsk marknadsföring och frågar var det finns ett postkontor. Han ger mig adressen. Efter ytterligare ansträngda leende från mig letar han till och med upp adressen på google. Skriver upp den, tackar, börjar gå mot dörren när han lite skamset tillägger "It's closed for the day though". Detvarvälsjälvastefanvasvårtdetskavaraattskickaettjävlapakettillsinjävlalillebrorsomtagitsittjävlakörkort. 
    Så nu är jag irriterad. Jäkligt irriterad. Har sagt till familjen att jag ska lägga mig i min säng och bege mig till mitt happy place och att man trots detta inte får glömma att kalla på mig när det är mat. För jag är hungrig. 
  Imorgon ska jag på bio. Ber om ursäkt för många svordomar, här kommer lite bilder som inte har något som helst med min text att göra. 
Bevis på att "en man som heter Ove" är en av historiens roligaste böcker. Och jag har läst många böcker
Helena, som kommer hata mig hehe
Emelie och Sanna, väldigt mörk bild men kanske är bäst så för allas trevnad
Fina brudar på sixth street, det var intressant
Fick ett fint svenskt paket idag. Det gjorde mig lite mindre irriterad faktiskt.
Fick den här fina bilden av min fina mamma.
Varför inte liksom. Det är ju ändå USA
Michaela. 

Kommentarer

Postat av: Desirée

Publicerad 2014-01-29 08:00:20

HAHAHAHAHAHA!! fan vad jag saknar dig alltså X'D
Puss puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela