fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Så nu kommer uppdateringen.

Publicerad 2014-01-25 23:43:48 i Allmänt,

Ja. Jag har varit dålig på att blogga den senaste tiden, eller rättare sagt de senaste tio dagarna som en annonym new york bo kommenterade på mitt förra inlägg imorse att det gått. Det där med anonym vet jag dock inte, med tanke på att jag bara känner en som för tillfället bor i New York men jag är inte den som är den, jag fattade piken. 
    Så det dåliga med att jag varit dålig på att uppdatera är ju såklart att jag nu hunnit glömma väldigt mycket av vad som hänt den senaste tiden. Men jag utgår från mina bilder för att försöka komma ihåg saker. 
   Förra torsdagen blev det middag med tjejerna, på California Pizza Kitchen, som redan hunnit bli en favorit här(ja där kanske är snygga servitörer och det kanske är därför). Fick reda på att Rebecka skulle flytta till San fransisco då hon matchat med en ny familj där. Blev glad för hennes skull men överlag mest arg över att hon försvinner bara sådär. Vem ska jag nu sjunga med i bilen liksom? 
    Fredagen jobbade jag men det var lite roligare än vanligt att jobba till halv nio för Carter och Bella hade sleepover med vars en kompis. Vi bakade chokladbollar som enligt de båda tjejena "tastes like poop" men det var kul i alla fall! Det enda smått jobbiga var att Reagan, Bellas kompis, var så galet lik min lilla kusin Vera som jag är överglad för vilket fick mig att sakna båda mina små kusiner. Hon var verkligen så lik både till utseende och personlighet! Detta gav mig, såklart, hemlängtan. Vilket suger lite smått men det gick över. Vill inte lägga upp nån bild på den lilla sötnosen för att demonstrera likheten då jag glömde fråga hennes mamma om lov(läs sov när hon hämtade henne). 
   På lördagen blev det i alla fall basketboll med tjejerna, det var oerhört roligt men själva matchen var hyfsat seg, time outs en gång var tjugonde sekund kändes det som. Efteråt åkte vi till ett köpcentrum nära Michaela och åt middag(ja det var på California pizza kitchen...) och deppade lite sådär allmänt över att Rebecka skulle överge oss. Lyckades pruta mig till en massagegrej för 54 dollar, nog ett av de bästa köpen i mitt liv, den är undeeerbar!!! 
    Blev i alla fall jobb för mig sen på söndagen och på kvällen åkte jag snabbt in till Starbucks, snacka skit med tjejerna och åkte hem igen.Måndagen var jag ledig och följde med familjen på Cirkus Ben hur, var astaggad!! Tigrar, elefanter, Kameler och massa häftigt! Lite annorlunda än de cirkusar som kommer till ICA i Teckomatorp.... Men ja, när showen väl började tyckte jag mest synd om alla djuren så då var det inte så kul ändå...
    På tisdagen kunde jag inte följa med tjejerna på rollerskating eftersom mitt curfew är 10 så fick åka hem till Rebecka och säga hejdå. Fett jobbigt. Man fäster sig verkligen vid henne, så härlig person! Alla personer jag träffat här är så underbara, känner mig verkligen lyckligt lottad som träffat vänner som jag trivs så bra med!
Which brings me to en annan svikare som åker om två veckor, Salla. Vi åkte på ishockey på onsdagen, tittade på Texas stars och Christopher Nihlstorp, en målvakt som spelat i Rögle(ja jag vet att han är från Malmö från början). För er som inte vet det så är mitt hjärta ett grönt och vitt hjärta sen födseln i princip. Jag vill bara påpeka här att även om jag älskar ishockey så bryr jag mig inte så himla mycket om hur det går för något annat lag än Rögle, och Malmö såklart, går lite hand i hand det där. Så vad är då oddsen att jag bosätter mig i Texas ett år, går på en ishockey match och hittar en svensk målvakt som jag inte bara vet vem han är utan som även spelat i mitt Rögle? Inte särskilt stora. Nu hände det ju inte bara att Nihlstorp var  suverän utan även att han skadade sig hyfsat rejält i andra perioden. Han fick ledas ut från isen, publiken jublade åt honom och när publiken sen sjöng, eller ja skrek "go stars" så skrek klacken "C nihlstorp" mellan ropen vilket gjorde mig lite smått rörd. Stars vann matchen på straffar och jag tänker definitivt gå dit fler gånger. Dock överger ju min hockeykompis mig för Boston, riktigt dålig stil. Känner mig smått ledsen över det, vi har så himla kul tillsammans och så bara sticker hon, bara sådär. 
    Sen kommer vi då till torsdagen. Det var överallt på nyheterna. Regeringen gick ut med varningar och alla hade panik, dödsolyckor höger och vänster. Det kom snö till Texas. Någon däruppe bestämde sig för att jag inte skulle ha det så bra att jag slapp snö och tö. För det var ju mest det som hände, det töade. Det sabbade i vilket fall som helst mina planer på att ta mitt Texas körkort på fredagen så fick bli sovmorgon istället. Klagar inte! Begav mig vid nio på kvällen till gymmet med Maya och köttade(för en gångs skull) efter visdomsorden från Tiff " Burning fat is the key to happiness". Så kan det vara men mina ben är inte särskilt lyckliga just nu. Försökte mig på yogavideo idag men la mig ner på golvet och gav upp efter tjugo minuter. Så var det med det liksom. 
    Ikväll ska jag bege mig till middag med de svenska tjejerna och en ny finsk tjej, ska bli myspys! Har i övrigt börjat läsa "en man som heter Ove" av Fredrik Backman, läste hans blogg ett tag innan och tycker han är så sjukt härlig när han skriver. Men den här boken... Asså den slår allt! Har ni inte läst den så gör det, den är hysteriskt rolig.
   Den här gången har jag fotat mycket så här kommer massa bilder!
 
Salla, Rebecka och Elin, som tydligen är från Malmö?? Gissa hur glad jag blev över att hitta en skåning till här!
Christin från Tyskland och svennarna Emelie och Michaela 
Chokladbollsbakning
Fina flickor i Austins solnedgång
Lyckades fånga en perfekt bild här
Älskar att vi alltid har färska bär och frukter hemma!
Only in America måste man varna personen som tillagar varm mat om att maten kommer vara varm, annars blir man stämd
Fick se en man från X factor skjutas ut ur en kanonkula, ballt
 
Motorcross tricks, lätt det fräckaste i showen
Lyckas alltid få för mig att chilli är jalapenos, när det egentligen är en köttfärsblandning liknande chili con carne
Galet god glass med smak av Oreos! Salla fick en brownie med glass på
Officiellt ett Stars fan nu
Visade sig att Iowas lag också hade en svensk målvakt, Dock inte före detta röglespelare. 
Amerikanska killar envisas med att man ska skicka bilder. jag vill inte det. Så salla ställde upp istället
Snökaoset på nyheterna
Verkligheten
Bästa boken på länge
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela