fannythenanny

Blogg om mitt år som Au pair i Texas

Galet

Publicerad 2014-05-28 01:21:00 i Allmänt,

Hej! 
Så jag är trött på att be om ursäkt för dåligt bloggande nu så här kommer en stor inte-ursäkt från mig! Jag har det kanonbra här, verkligen toppen. Jag ska inte ljuga och säga att det har varit bra hela tiden under den senaste månaden för det har det inte. Jag har haft hemlängtan som inget annat periodvis och inte längat hem alls resten av tiden. Men det finns olika saker som hjälper i såna lägen. Jag kan prata med mamma som säger " Ja men tänk på vad du missar om du hade åkt hem nu, här är ju allt precis som vanligt!" eller så kan jag skypa med pappa som säger "näääeee asså du kan ju inte komma hem nu, Morfar och Maija ska bo på ditt rum när Hampus tar studenten.... " Jahapp. 
Vädret här bidrar mycket till att jag aldrig ens haft en seriös tanke på att åka hem. Och min lilla Oliver. Han börjar bli så stor, hans meningar är så oerhört välformulerade för en tvååring! Tyvärr är dock en av hans vanligaste meningar för tillfället "Fanny, you have a big butt!" Jahapp.... Han har även fått in den ursöta vanan att beställa drive thru från biljardbordet "-and I want chocolate milk...... A CUP of chocolate milk" haha finsmakare där! Han är lika galen i frozen som jag är vilket är kul för mig ju, speciellt eftersom han var väldigt sjuk för två veckor sen och vi spenderade tiden med att kolla på massa filmer. Eller ja, Frozen. Kan hela "do you wanna build a snowman" utantill nu, utan att ens ha ansträngt mig för att lära mig det. Imponerande? Det kan man tycka. Jag personligen tycker kanske att det finns roligare saker att ha att skryta om.... 
    Oliver pottränas nu så det är full rulle här hemma. Finns såklart en app till det så min telefon plingar en gång var 30:e minut och då är det dags att gå på pottan. Vilket ibland är oerhört underhållande med mina påhittade pottsånger och ibland är skrik och gråt. Men så är det ju med barn. 
   Bella är en annan ljuspunkt i min vardag. Hon är så oerhört söt och underhållande att umgås med. Kommer verkligen inte på ett enda exempel nu men söt är hon! Carter med, på sitt sätt, han är lite mer svårflörtad. Men skam den som ger sig, i fredags bjöd jag ut honom på bio på min lediga tid, vi såg den nya X-men och då kan ni tro att han pratade på. Han har helt enkelt inte energi att ta plats när Oliver och Bella är i närheten skulle jag tro. 
   Jag har haft en massa roliga stunder den senaste tiden. Varit på Sixth street för första gången vilket helt ärligt var något av det roligaste jag gjort, jag var så galet lycklig den kvällen! Bara skrattade, dansade och njöt av fria drinkar. Betalade inte ett smack den kvällen, underbart! I lördags åkte jag ut igen med två tjejer från min grupp och det var minst lika roligt den här gången, fast nu hade vi folk från Austin som jag lärt känna förra helgen som visade oss lite finare ställen där vi var VIP eftersom de kände ägarna. Inte helt dumt det heller!
   Hunnit shoppa alla presenter på ett tag, mest ångest är det väl över huruvida min brors studentpresent kommer fram helskinad eller inte... Har ju inte världens största förtroende för det amerikanska postsystemet, som väl alla är medvetna om vid det här laget. 
   Så allt rullar på, poolerna har öppnat nu och barnen slutar skolan denna veckan så nästa vecka blir det nog lite häng där innan vi beger oss till Florida på onsdagen för att stanna där i 10 dagar. Ska bo på ett hotell ett par dagar på clearwater beach så det ska bli kul! Den här gången borde jag komma hem brunare.... Sen är det inte långt tills vi ska till Wisconsin i Juli och sen vips är det LA för mig och Sanna, som jag längar och behöver det!!! Ska bli galet kul! 
   I övrigt har det varit oväder här nu ett par dagar. Eller ja två. Vilket när jag tänker efter är ett par så.... Det åskar så att hela huset skakar och jag och katten ligger på min kudde och trycker oss nära varandra haha, lika rädda båda två! Tur vi har varandra i alla fall, alla andra sover som stockar. Såattsäga. 
Känner mig väl även obligerad att som stolt SSU:are uttala mig om röstresultatet till EU-valet; Fyfan vad jag skäms över att bo i Svalövs kommun bland människor som röstat fram SD till kommunens andra största parti. Mer tänker jag inte säga för detta är ingen politisk blogg precis. 
  På lördag vankas det Starlight med Nadine och Melania igen, ska bli riktigt roligt! Förhoppningsvis blir det pooldag på söndagen med då Nadine har pool hihi. 
Och just det, i Augusti kommer min familj och hälsar på!!! Längtar så jag vet inte var jag ska ta  vägen. Gymmet kanske? 
   Ja här kommer lite bilder, jag vet hur dålig jag är på att ta bilder och jag ska faktiskt bättra mig där! 
En haj på en fyrhjuling. Så ball
Vi var på picknick och såg sköldpaddor i vattnet!
Mitt typiska schema
Färgat håret, är ibland nöjd men för det mesta missnöjd
Vi gjorde en egen häst! Vi döpte henne till Rainbow Magic
Och en egen stengumma. 
Söt haj
 
Bästa tjejerna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FannyTheNanny

Jag heter Fanny,är 20 år och skapade denna bloggen för att kunna uppdatera folk där hemma om mitt år i Georgetown, Texas i USA. Bor hos en familj där jag är au pair för tre barn, en åttaårig pojke, en sexårig flicka och en tvåårig pojke som är helt underbara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela